Ny i landet Sverige

Ny i landet Sverige

Du är välkommen till Sverige och till Älmhult.
Du som är ny i Sverige kan få hjälp att lära dig om Sverige.
När du är ny i Sverige är det viktigt att du lär dig språket svenska.
Du kan också få lära dig hur det är att arbeta i Sverige.
Älmhults kommun har personer som kan hjälpa dig.
De kallas flyktinghandläggare.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.