Val 2019

Den 26 maj är det valdag. Då får du rösta i valet till Europaparlamentet. Var du får rösta någonstans står på röstkortet. Alla som får rösta får sitt röstkort mellan den 2 maj till den 8 maj. Röstkortet skickas hem till dig.

Valmyndigheten har hand om valet.
Lättläst information från Valmyndigheten.länk till annan webbplats

Nio vallokaler

I Älmhults kommun finns det nio olika vallokaler. Det står på ditt röstkort var du får rösta på valdagen. Du får bara rösta i den vallokal som står på ditt röstkort. Alla som får rösta får ett röstkort i posten. Du ska noga läsa på röstkortet var du får rösta. Du kan ha fått en ny vallokal sedan det förra valet.

Kontakta din kommun om du inte har fått något röstkort. Om du har tappat ditt röstkort kan du också kontakta kommunen. Kommunen har telefonnummer 0476-550 00. Du kan också skicka e-post till vn@almhult.se. Då kan skickar kommunen ett nytt röstkort till dig med post eller e-post eller fax.

 

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.